Projekt Temeljne kompetence – pot do uspeha 2023-2029

Ljudska univerza Velenje (LU) je skupaj s Šolskim centrom Velenje in Invelom, d. o. o, pripravila nabor izobraževalnih programov. V okviru projekta Temeljne kompetence – pot do uspeha 2023‒2029 (KOMP 2023‒2029) so na voljo številni brezplačni programi usposabljanja. Namen projekta je povečati vključenost odraslih v vseživljenjsko učenje ter izboljšati kompetence, ki jih odrasli potrebujejo zaradi potreb na trgu dela, večje zaposljivosti in mobilnosti ter osebnega razvoja za delovanje in odzivanje na tehnološke, demografske in podnebne spremembe v sodobni družbi.

Programi bodo trajali 2 do 3 mesece

Vodja projektov KOMP 2023‒2029 Mateja Šeliga je povedala, da so ciljna skupina predvsem nižje izobraženi, starejši od 55 let, ki so delovno aktivni na trgu dela, ki še pridobivajo kompetence ali so že v pokoju. »Ta skupina se največ vključuje v izobraževalne programe, bodisi za pridobivanje jezikovnih ali digitalnih kompetenc bodisi za življenjsko učenje.« Programe so začeli izvajati januarja letos in bodo trajali približno 2 do 3 mesece. LU Velenje skupaj s partnerji izvaja 6 različnih izobraževalnih programov.
»Prijave večinoma potekajo preko podjetij, ki izrazijo interes za izobraževanje svojih zaposlenih. Posamezniki se lahko prijavijo na spletni strani LU Velenje, na telefonski številki ali po elektronski pošti. Doslej se je v programe vključilo okoli 130 oseb, pričakujejo pa, da se bo do sredine leta 2029 vključilo približno 2.500 različnih udeležencev,« doda Šeligova.

Interes za program digitalne pismenosti je velik

Med izobraževalnimi programi je tudi program digitalne pismenosti, ki ga financirata ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Evropska unija.
»Program zajema osnovne računalniške tečaje ter specifične tečaje, kot so digitalna fotografija ali oblikovanje dokumentov v programu Microsoft Excel, e-pošta, e-uprava,  e-zdravje, uporaba pametnih telefonov in drugih digitalnih naprav, družbena omrežja in umetna inteligenca. Interes za te programe je velik, saj se ljudje zavedajo pomena digitalne pismenosti v današnjem svetu.«
Vodja projekta je poudarila, da so starejši še posebej zainteresirani za pridobitev teh znanj, saj niso odraščali ob računalnikih in digitalnih napravah. Kljub začetnemu dvomu glede potrebe po izobraževanju se je izkazalo, da ljudje še kako potrebujejo to znanje, ki jim omogoča boljšo vključenost v sodobno družbo.