Uspešno zaključen projekt »Ustvarjalni Dunaj«

Med 8. in 13. aprilom se je skupina dijakov umetniške gimnazije likovne smeri iz 3. U in 1. U Gimnazije ŠC Velenje pod mentorstvom mag. Nataše Tajnik Stupar in Jožice Plešnik v okviru skupinske mobilnosti Erasmus+ projekta mudila na Dunaju.

K sodelovanju v programu so povabili dunajsko umetniško gimnazijo Bundesrealgymnasium mit musischer Ausbildung in na vabilo se je prijazno odzval profesor mag. Heimo Fladl, vsestranski umetnik, slikar, glasbenih in pesnik. Pet dni sodelovanja so napolnili z raznovrstnimi aktivnostmi, na katere so se že v šoli temeljito pripravili. Sodelujoči dijaki obeh šol so se dober mesec pred izmenjavo spoznavali, saj so zanje odprli spletno platformo Padlet, na kateri so objavljali svoje umetniške izdelke, izkušnje in mnenja. Poleg tega je vsak od njih moral pripraviti referat na določeno umetnostnozgodovinsko temo. Zanje so pripravili brošuro, ki je vključevala vse pomembne podatke, tako o vsebini kot dejavnostih projektnega tedna, ter različne naloge v slovenščini in nemščini.

Dneve so zapolnili z obiski Kunsthistorisches Museum Wien, muzeja Albertina, z ogledom umetniških zbirk v muzeju Belvedere in Leopold, ogledom arhitekturnih biserov Dunaja, kot so Schünbrunn, stolnica sv. Štefana, Karlova cerkev, Dunajska secesija, Plečnikove mojstrovine, arhitekturne zamisli Hundertwasserja itd. Obiskali so tudi veletrgovino z umetniškimi materiali Boesner, v kateri so se seznanili z aktualnimi likovnimi materiali, ki jih uporabljamo v likovni praksi.

Osrednji del programa pa je seveda zajemal aktivnosti na gostujoči šoli. Tam so imeli pouk skupaj z dijaki 5. in 7. razreda, torej njihovimi vrstniki. Prisostvovali so pouku risanja in slikanja, predmetom bivalna kultura, arhitektura in dizajn ter tudi nemščini. Dijaki so portretirali drug drugega, ustvarjali v skupinah na temo klimatskih sprememb in skupaj odšli v botanični vrt, kjer so risali in slikali naravo ter skicirali v parku Schönbrunn.

Pester teden je udeležencem ponudil kopico priložnosti za spoznavanje sveta umetnosti v tej zanimivi evropski prestolnici. Odkrivali so, kako poteka pouk na umetniški gimnaziji v sosednji državi, navezali stike z vrstniki, vadili tuje jezike, zlasti nemščino, ter si širili obzorja.