Vzdrževanje električnega avtomobila

Kdor se vozi z električnim avtomobilom, mu ni treba skrbeti za menjavo motornega olja, zobatega jermena, vžigalnih svečk, hladilne tekočine, filtra trdnih delcev in številnih drugih delov in tekočin, za katere moramo skrbeti pri avtomobilih z motorjem na notranje zgorevanje. V primerjavi z običajnim avtom je redno vzdrževanje električnega avta precej preprostejše.

Nižji stroški goriva

»Polnjenje« – to je vidik, ki se najpogosteje pojavlja pri primerjavah med električnim in bencinskim avtomobilom. In to upravičeno. Stroški polnjenja električnega vozila so lahko skoraj nični, če imate hišo in streho s solarnimi paneli. Elektriko, ki jo proizvedejo ti paneli, lahko uporabite za polnjenje električnega avtomobila, pri čemer je to v primerjavi z vsakodnevnimi stroški popolnoma brezplačno. Seveda je treba nekaj denarja porabiti za to solarno streho (ali sledilnik), a če v vsakem primeru živite vse bolj okolju prijazno ali energijsko neodvisno, je brezplačno polnjenje električnega avtomobila zagotovo nekaj, v čemer boste uživali. Še posebej, če to primerjamo s količino denarja, ki ga vsak mesec pustite na bencinski črpalki.

Obdobni pregledi

Kaj pa dejansko vzdrževanje? V primerjavi z bencinskim avtomobilom vzdrževanje ni tako drugačno. Čeprav električno vozilo nima motorja z izgorevanjem, je v notranjosti še vedno na stotine gibljivih delov, ki potrebujejo mazanje, saj je vozilo še vedno mehanski izdelek. Slednjega lahko zato doletijo enake bolezni kot njegovega dedka na bencinski pogon. Presenetljivo je, da bo tudi električni avto morda potreboval nekaj olja, a ne običajnega motornega olja. Večina električnih avtomobilov uporablja neposredni pogon ali večstopenjski menjalnik za prenos moči motorja na kolesa. Te sisteme prenosa bo morda treba podmazati, a se bo urnik vzdrževanja razlikoval od proizvajalca do proizvajalca.

Ustaviti se mora takrat, ko to hočete

Tako kot pri avtomobilu na bencin morajo biti tudi pri električnem zavore v vsakem trenutku polno zmogljive. To pomeni pregled in občasno menjavo zavornih ploščic, diskov ali bobnov. Pri večini električnih avtomobilov del zaviranja izvede električni motor, ki poskuša pridobiti čim več energije, preden njegovo delo prevzamejo dejanske zavore, zaradi česar je njihova življenjska doba daljša. Poleg tega ima električno vozilo v primerjavi z bencinskim avtomobilom nižjo težo – če odstranimo motor, izpušni sistem in rezervoar za gorivo, je avtomobil lažji, zavore pa imajo manj dela. Slednje sicer kompenzira baterija, ki jo morajo električni avtomobili voziti s seboj. Razlike med težo baterije in težo motorja ter rezervoarja za gorivo v istem modelu se lahko razlikujejo od avtomobila do avtomobila, a glavno pravilo je naslednje: pri vzdrževanju zavornega sistema avtomobilov z električnim pogonom v primerjavi z bencinskim bo električni morda potreboval nekoliko manj pozornosti.

Naj gladko teče ves čas

Kaj pa srce električnega vozila? Večina električnih vozil uporablja hladilne sisteme, ki ohranjajo razumno temperaturo elektronike in baterije. Hladilno sredstvo boste morali zamenjati ali ponovno napolniti. Nekateri avtomobili imajo celo posebne kanale za pretok zraka, ki baterijam pomagajo delovati na želeni temperaturi. Uporabniki morajo samo zagotoviti, da ti kanali niso zamašeni in lahko zrak prosto kroži.
Sicer pa morate tako kot pri običajnem bencinskem avtomobilu tudi pri električnem zamenjati pnevmatike in metlice brisalcev, dvakrat na leto poskrbeti za protikorozivno zaščito in občasno zloščiti žaromet ali barvo.