Predstavitev Slovenije, kot je še ni bilo

Največja svetovna razstava Expo 2020 je konec marca zaprla svoja vrata. Slovenski paviljon je obiskalo okoli milijon obiskovalcev. V slovenskem poslovnem središču so zabeležili več kot 200 dogodkov, skupno pa je paviljon obiskalo okoli 600 podjetij, bodisi kot razstavljavci ali kot del gospodarskih delegacij. Slovensko predstavitev v Dubaju ocenjujejo kot izjemno uspešno, Slovenija je prejela ogromno pozitivnih odzivov tudi od številnih podjetij, ki so prav zaradi obiska slovenskega paviljona na Expu utegnila pridobiti številna nova poznanstva in se povezati s podjetji iz vsega sveta. Pogovarjali smo se s Šoštanjčanom Maticem Volkom, generalnim komisarjem Slovenije za Expo.

Kako ocenjujete razstavo in kakšne poslovne priložnosti nam je prinesla?

»Expo 2020 je bila obsežna, verjetno največja organizirana predstavitev slovenskega gospodarstva v tujini v vsej 30-letni zgodovini. Slovenija je z udeležbo nedvomno utrdila svoj položaj v regiji in sklenila številna poznanstva, ki bodo pripomogla k dolgoročnim povezavam med našo državo in Združenimi arabskimi emirati (ZAE). Če izpostavim samo nekaj podjetij in organizacij, ki so svoje povezave, pridobljene na Expu, uspešno pretvorila v partnerstva in dolgoročna sodelovanja: LOTRIČ Metrology, Steklarna Hrastnik, Knauf Insulation, AV Living Lab, Medex, Sea Vision, Robotina, Mestna občina Maribor. Verjamem, da smo s to predstavitvijo naredili dobro podlago za dolgoročno pozicioniranje.

Kako velika je bila ekipa, ki je skrbela za poslovni program in predstavitveni del?

»Krovna ekipa slovenskega paviljona je štela 15 posameznikov, ki so skrbeli za program, podjetja, delegacije, komunikacije, tehniko, fotografiranje, informiranje, akreditacije itd. Dodatno je za delovanje slovenskega paviljona skrbela tudi ekipa 16 hostes in hostesnikov, potem so bili še varnostniki, čistilci in seveda osebje v kuhinji, ki je razvajalo brbončice naših gostov na dogodkih.«

 Je bilo vaše delo zahtevno, kako ste spoznali življenje v Dubaju?

»Projekti, kot je Expo, so kratki, a zato še toliko bolj intenzivni. Moram priznati, da sem imel za seboj odlično ekipo, na katero sem se lahko vedno zanesel in prav zaradi tega nam je uspelo izpeljati predstavitev Slovenije v Dubaju točno tako, kot smo si zamislili in smo v marsičem celo presegli zastavljene cilje pred začetkom Expa. Tudi sicer je Dubaj res posebno mesto, ki te ne pusti ravnodušnega, četudi v času svetovne razstave, ki je potekala vsak dan med 10. in 22. uro, ni bilo prav veliko časa za raziskovanje in uživanje v vsem, kar mesto ponuja.«

Celoten intervju najdete v Našem času št. 16/22, ki je izšel 21. aprila.