Pasavček že 20 let uči otroke: »Red je vedno pas pripet«

Agencija za varnost prometa v sodelovanju s Policijo med 11. in 24. marcem 2024 izvaja nacionalno preventivno akcijo, s katero ozavešča o pomenu pripetosti med vožnjo. Uporaba varnostnega pasu zmanjša tveganje za smrtni izid nesreče kar za polovico. Skoraj za enak odstotek se z uporabo varnostnega pasu zmanjša tudi tveganje za hude poškodbe, tveganje za nastanek lažjih poškodb pa za skoraj četrtino – tako pri voznikih kot pri sopotnikih. Nikakor pa ne smemo pozabiti na tiste na zadnjih sedežih, v večini so to seveda najmlajši. Vsaka policijska uprava bo v tem času izvedla po en poostren nadzor nad uporabo varnostnih pasov ter ustreznega zadrževalnega sistema, sicer pa bodo policisti aktivnosti v zvezi z akcijo izvajali poostreno tudi ob rednem delu. Aktivnosti Policije bodo v letošnjem letu dodatno osredotočene na javne prevoze potnikov v avtobusih. Namen aktivnosti je doseči, da bi potniki dosledno uporabljali varnostne pasove. Pri nadzoru bodo policisti ugotavljali tudi uporabo naprav in opreme, ki ovirajo vidno ali slušno zaznavanje med vožnjo.

V lanskem letu je Policija ugotovila 30.190 kršitev neuporabe varnostnih pasov, v letu 2022 pa 40.868. Po začasnih podatkih je Policija letos ugotovila 5.854 kršitev neuporabe varnostnih pasov. Poleg tega je bilo v letu 2023 ugotovljenih 4.034 kršitev, povezanih z neuporabo zadrževalnih sistemov pri otrocih, leta 2022 je bilo teh kršitev 4.701, letos pa 722. Da bi bili o pomembnosti uporabe varnostnega pasu poučeni že najmlajši, Agencija za varnost prometa izvaja projekt Pasavček, ki poteka že 20. leto in zadnja tri leta podira rekorde z vse več udeleženci. V letošnjem jubilejnem letu sodeluje 1.522 skupin in 28.462 otrok. S sloganom Red je vedno pas pripet projekt spodbuja dosledno in pravilno uporabo otroških varnostnih sedežev in pripetost otrok med vožnjo.

Agencija in Policija pozivata vse voznike, naj vedno in brez izgovorov poskrbijo za dosledno pripetost vseh potnikov na vsaki, tudi najkrajši poti. Pri najhujših posledicah prometnih nesreč je namreč vedno znova ugotovljeno, da bi bile lahko posledice bistveno blažje, če bi vozniki in potniki v vozilu dosledno uporabljali varnostni pas. Z močjo rok in nog bi se lahko zadržali v sedežu le pri trku s hitrostjo do 7 km/h!