Čas je za menjavo pnevmatik

Agencija za varnost prometa vse voznike motornih vozil ponovno poziva k pravočasni menjavi pnevmatik. V torek, 15. novembra, nastopi obdobje obvezne uporabe zimske opreme. Jesensko-zimski čas v promet prinaša več tveganj, ki se jim vozniki lahko izognejo z ustrezno pripravo vozila. Na vozišču so večje količine odpadlega listja, pogost je dež, vidljivost zmanjšuje megla, nižje temperature pa prinašajo poledico. Dan bo do 23. decembra vse krajši, zato je vidljivost še slabša.

Ustrezne pnevmatike so ključnega pomena za varno vožnjo
Agencija poudarja, da so pnevmatike edini stični del vozila z voziščem, zato moramo poskrbeti, da bo ta vedno optimalen. Poletne pnevmatike ne omogočajo optimalnega oprijema cestišča, kar je še posebej izraženo ob nižjih temperaturah in na spolzkem cestišču. Samo zimske pnevmatike na vseh kolesih omogočajo uspešno speljevanje in pospeševanje, učinkovito zaviranje, nespremenjeno smer pri zaviranju in varno vožnjo skozi ovinke.

Profil zimskih pnevmatik mora biti globok najmanj 3 mm. Globino lahko preverimo z ustreznim merilnikom oz. kovancem za 1 EUR (njegov zlati rob je namreč širok 3 mm) ali s pomočjo oznak, ki so na pnevmatiki. Globino je smiselno preverjati bolj pogosto, še posebej, če je zima blaga, saj je pri višjih temperaturah tudi obraba pnevmatike večja.

Pospeševanje, zavijanje in zaviranje z vozilom je v veliki meri odvisno od oprijema pnevmatik z voziščem, zato vedno zagotovite, da so vaše pnevmatike v dobrem stanju ter pravilno napolnjene po priporočilih proizvajalca.

Snežne verige zagotavljajo najboljši oprijem za ekstremne zimske razmere, kot je močno sneženje. V kolikor so potrebne oziroma obvezne, morajo biti na pogonskih kolesih. Bodite pozorni na cestne odseke, označene s prometnim znakom »Uporaba snežnih verig«, kjer morate obvezno uporabiti snežne verige. Z nameščenimi verigami vozite največ 50 km/h.

Varnostno razdaljo je v zimskem času priporočljivo povečati. Pomembno je tudi, da poskrbite za zadostno bočno razdaljo ob morebitnem prehitevanju pešca ali kolesarja, pri tem pa pazite, da ga ne poškropite s snežno brozgo ali vodo, ki zastaja na vozišču.

Tehnika zaviranja na mokrem, zasneženem ali poledenelem cestišču naj bo prilagojena razmeram. Nenadno zaviranje in zavijanje povzroči, da lahko pnevmatike izgubijo že tako slab oprijem na cesti, s tem pa lahko vozilo zdrsi. Na zasneženem in poledenelem vozišču se je težje ustaviti v sili, prav tako se lahko pot ustavljanja podaljša.