Še poznate stare igre? Se jih še igrate?

Igre poznajo vse kulture sveta. Skozi igro spoznavamo sebe in druge, pridobivamo dragocene izkušnje, rešujemo konflikte, sproščamo jezo ter razvijamo spretnosti in čute. Pridobivamo veliko dragocenih izkušenj. Igrače in igrala, ki so jih za igro uporabljali naši dedki in babice, so bile izdelane iz kamenčkov, vej, kosov blaga, lesa, krede. Igrače so bile preproste in lahko dostopne. Kaj pa danes? Ljudske gibalne igre tonejo v pozabo. Vendar ne pozabimo, da računalniške igrice in plastični junaki ne morejo nadomestiti izkušenj, pridobljenih z igro na prostem ali za domačo mizo v družbi vrstnikov, staršev, dedkov in babic. In da, igre se lahko igramo tudi med dolgo vožnjo z avtomobilom.

Fučka oz. ristanc

To je igra, ki bo poleg zabave poskrbela tudi za gibanje in razvoj otroške ustvarjalnosti. Igra se jo lahko 2 ali več igralcev, zanjo pa boste potrebovali nekaj kred, kamenčkov in ravno površino, najbolje asfalt. Najprej naj otroci na tla narišejo kvadrate, ki jih nato označijo z zaporednimi številkami. Nato lahko z igro začnete: otrok naj kamenček vrže v polje s številko 1 in po likih skače do zadnje številke in nazaj, pri tem pa stoje na eni nogi pobere kamenček v polju. Nato naj vajo ponovi, le da kamenček vrže v polje z naslednjo številko. Nov igralec je na vrsti, ko prvi otrok med skakanjem skoči na črto oz. s kamenčkom zgreši polje. Takrat zavpijemo: »Fuč!«

Poskok naprej

Igra je dobra za razvijanje odzivnosti in slušnega zaznavanja. Igralci se postavijo na črto, drug ob drugega. Ko voditelj izgovori ime neke živali, ki živi na zemlji (lisica,
lev …), skočijo igralci naprej. Ko izgovori ime živali, ki leti (vrabec, osa, metulj …), igralci skočijo v zrak. Ko izgovori ime vodne živali (morski pes, delfin, hobotnica …), igralci počepnejo. Igramo lahko na izpadanje ali na kazenske točke. Zmaga igralec, ki pravilno reagira in najdlje ostane v igri.

Slepe miši

Za igro potrebujete tri ali več igralcev, ruto in večjo igralno površino. Najprej otroci z izštevanko določijo tistega, ki bo »slepa miš«, in mu okoli oči zavežejo ruto. Takrat se igra prične: igralci naj »slepo miš« nekajkrat zavrtijo okoli njene osi, nato pa se razbežijo. Naloga »slepe miši« je, da poskuša soigralce ujeti. Le-ti jo lahko kličejo, nežno cukajo, tapkajo po ramenih … Igre je konec, ko »slepa miš« ulovi enega od igralcev. Takrat tisti, ki ga je ujela, prevzame vlogo »slepe miši«, se zavrti in prične loviti soigralce.

Skakanje čez vrv

Za igro potrebujete štiri ali več igralcev, daljšo vrv in ravno igralno površino. Najprej otroci z izštevanko določijo dva igralca, ki bosta vrv vsak na svojem koncu držala in jo vrtela. Ostali igralci se postavijo med njiju in skačejo čez vrv. Pri tem naj bodo pozorni, da skočijo pravočasno in se vanjo ne zapletejo. Zmaga tisti igralec, ki skače največ časa.

Zgrabi za rep

Za igro je potrebnih vsaj deset igralcev. Vsak otrok ima rutko ali trak, zataknjen zadaj za hlače, tako da je videti kot rep. Otroci tekajo po igrišču in skušajo ukrasti rep drugim, medtem pa pazijo, da ga kdo ne ukrade njim. Kdor dobi rep, ga doda k svojemu zadaj na hlače. Igra je končana, ko samo en igralec ostane z vsemi repi.

Telefončki

Igrica je zelo enostavna in vesela. Otroci se posedejo v krog, potem prvi otrok drugemu zašepeta v uho svoje telefonsko sporočilo, drugi ga zašepeta spet svojemu sosedu in preko njega tako naprej. Telefonsko sporočilo teče od ust do ušesa in od ust do ušesa. Ko sporočilo prispe do zadnjega otroka, ga ta glasno pove. Razlika med začetnim in končnim sporočilom je navadno tako velika, da primerjava vzbuja veliko veselje.

Slepo risanje

Otroci imajo na mizi prazne liste papirja. Pred pričetkom igre se dogovorijo, kaj bodo risali (hišo, drevo, žival, obraz …). Nato otrokom prevežemo oči. Na znak pričnejo risati in na znak prenehajo. Zmaga igralec, ki je naredil najboljšo risbo.

Kdo prvi najde/zagleda?

Med vožnjo z avtomobilom se lahko vsi potniki – brez voznika – igrajo igrico »Kdo prvi najde ali zagleda« … smreko, most, cerkev, prometni znak, rdeč avto, nekaj modrega ipd. Igrico za malo starejše otroke lahko nadgradite tudi tako, da zmaga tisti, ki prvi zagleda recimo deset rdečih avtomobilov.
Druga verzija igrice pa je lahko, da eden od igralcev reče npr.: »Jaz sem zagledal nekaj okroglega«. Drugi morajo ugotoviti, kaj to je.

Igre iz registrskih tablic

Obstaja veliko verzij iger, povezanih z registrskimi tablicami. Ena od njih je računska, kjer zmaga tisti, ki prvi sešteje številke na registrski tablici avtomobila pred vami. Druga verzija je tudi, da poskusite prvi najti avtomobil s tujo tablico.

Pripovedovanje zgodbe

Izmišljevanje povezane zgodbe zna biti zelo zabavno, velika doza smeha je zagotovljena. Nekdo začne s stavkom, drugi stavek ponovi in doda še svojega. Tako se igra nadaljuje, dokler eden od igralcev ne pozabi točno ponoviti zgodbe, ki je nastala do takrat. Veste, kako predvsem najmlajše otroke zabava, ko nastane zgodba »o vijoličnem kakcu, ki se rad potaplja v mlaki in smuča skupaj z roza kravami, ki nimajo pancerjev?«