Mentaliteta risbe

Velenje, 4. avgusta – V Galeriji Velenje so odprli razstavo Mitje Koniča z naslovom Mentaliteta risbe, s katero Velenjčan obeležuje svoje desetletno ustvarjanje v Nemčiji in vrnitev v domače kraje.

V Galeriji Velenje nadaljujejo z razstavami lokalnih avtorjev. Slednjim, kot je povedala kustosinja Milena Koren Božiček, v zadnjih dveh letih zaradi pandemije koronavirusa, ki je svoje posledice pustila tudi na kulturnem področju, namenjajo prav posebno pozornost. Tokrat je vabilo v prostore velenjske galerije prejel Mitja Konić, Velenjčan, ki se je letos po 10 letih študija in dela v tujini, vrnil v domače kraje.

Mitja Konić se predstavlja s 191 deli, večinoma risbami, ki se likovno povezujejo tudi z razstavljenimi platni velikega formata. Po številu razstavljenih del gre za avtorjevo doslej najobsežnejšo pregledno razstavo, s katero obeležuje svoje desetletno ustvarjanje v Nemčiji in hkrati vrnitev v domače kraje.

»Minilo je 10 let, odkar je Mitja zapustil domače Velenje in se posvetil študiju v tujini. Na razstavo lahko zato gledamo kot na retrospektivno predstavitev del, ki so nastajala v tem obdobju. Vedno je bilo v ospredju njegovo monumentalno slikarstvo, tokrat pa se predstavlja predvsem z deli majhnega formata, z risbami. Gre za nekakšen razvoj oziroma raziskovanje njegovega dela – kako pride do nove tipologije, ki jo razvija, kako ustvariti lasten prepoznaven slog – to lahko spremljamo tudi preko same postavitve, ki jo je postavil dokaj neklasično. Postavitev namreč ni kronološka, zato lahko gledalec sam poišče paralele oziroma najde skupne točke v njegovih delih, skozi katera lahko spremljamo tudi njegov umetniški razvoj v teh desetih letih. Morda je nenavadno, da se že sedaj predstavlja z retrospektivno razstavo, vendar je o tem razmišljal že nekaj časa in ravno ta vrnitev v Velenje se mu je zdela odlična priložnost, da na takšen način predstavi svoj opus, ki v Sloveniji ni bil predstavljen v takšni obliki, predvsem pa ne v takšni količini,« pove kustosinja razstave, Deja Bečaj, ki dodaja, da gre pri omenjeni razstavi predvsem za vračanje. »Vračanje domov in vračanje k vsem fazam njegovega ustvarjanja vse od nemirnih potez starejših del do lahkotnejših in v ironijo zavitih osebnih izpovedi.«