»Le skupaj lahko zmagamo«

Strokovna direktorica Zdravstvenega doma asist. dr. Katarina Rednak Paradiž, dr. med., spec. pediater, je v teh dneh ob spremljanju vseh strokovnih navodil na različnih področjih in posledično nenehnih organizacijskih sprememb, ki so dnevno potrebne v Zdravstvenem domu, v skladu z razvojem epidemije koronavirusa in v sodelovanju z MZ in drugimi strokovnimi telesi na ravni države, polno zaposlena.

V teh dneh dajemo »prednost« koronavirusu. Zaradi njega ste organizacijsko močno spremenili delo v Zdravstvenem domu Velenje?

»Organizacijo dela smo prilagodili novim razmeram in jo sproti prilagajamo in optimiziramo, da lahko z njo zagotavljamo optimalno varno obravnavo za vse naše paciente, tako tiste s sumom na COVID-19 kot ostale. Najpomembnejše je »ločevanje« pacientov na nekužne in kužne oziroma na paciente, pri katerih je postavljen sum na okužbo s koronavirusom. Vstope v naše ambulante imamo zato organizirane fizično ločeno, s posebnimi vhodi za paciente, ki bi lahko bili okuženi. COVID 19 ambulanta za odrasle z vstopom z dvorišča ZD dela nenehno, 24 ur na dan in vse dni v tednu. COVID 19 ambulanta za otroke med tednom redno od 7. do 20. ure s posebnim vstopom s promenade v prostore izolacijske sobe predšolskega dispanzerja. Ponoči, med vikendi in prazniki je ambulanta COVID 19 organizirana skupno, vhod je z dvorišča zdravstvenega doma. Vstop pacientov brez suma na COVID je v rednem delovnem času ter čez vikende do 15. ure organiziran čez vhod iz garaže, kjer se izvaja tudi poostrena triaža.

To se pravi, da sprejemate tudi vse ostale paciente. Pogosto je slišati, da se ljudje v tem času ne odločijo za obisk svojega zdravnika in svoje tegobe sami rešujejo?

»Tega naj nikakor ne počnejo, na voljo smo jim za njihovo zdravljenje, ni prav nobene druge spremembe kot omenjena najava po telefonu ter triaža zdravnika po telefonu. Prav tako zagotavljamo, kot sem v uvodu že dejala, da znotraj Zdravstvenega doma ne prihaja do srečanj s tistimi, ki imajo sum na koronavirus. Pozivam torej vse paciente, da takrat, ko je njihovo zdravstveno stanje takšno, da potrebujejo zdravniško pomoč, tudi če ni zaradi COVID težav, pokličejo svojega zdravnika in prejeli bodo vsa potrebna nadaljnja navodila za ukrepanje, ki ga njihovo zdravstveno stanje zahteva. Nikakor si ne želimo, da bi se zdravstveno stanje naših pacientov v času epidemije poslabšalo.

Je v tem kriznem času Velenje brez zobozdravstvene oskrbe?

»To je eden od organizacijskih ukrepov na nacionalni ravni. Naša najbližja zobozdravstvena točka je v Celju. Mi pa v tem času zagotavljamo informativno točko za zobozdravstvene težave naših občanov. Nanjo se lahko pacienti obračajo po telefonu, na katerem dobijo tudi vse nadaljnje napotke.«

Kaj pa specialistične ambulante?

»Tudi te delujejo, s tem da v tem času, v skladu z državno odredbo, ne naročamo pacientov, katerih napotnice so opredeljene kot redno in hitro.«

Ste poskrbeli tudi za psiho-socialno pomoč?

»Ja, naše psihologinje so na kriznem telefonu vsak dan dostopne za svetovanje. «

 

Prebrali ste okrnjeno različico pogovora. Celoten pogovor je objavljen v Našem času št. 13, ki je izšel danes, 2. aprila.