Konkurenca kaznuje spanje na lovorikah

Savinjsko-šaleška gospodarska zbornica (SŠGZ) in sekcija računovodskih servisov pri njej sta pripravili 10. regijsko srečanje podjetnikov, na katerem sta kot gosta nastopila dr. Marko Hočevar, redni profesor na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani, in David Primožič, produktni manager v podjetju ELAN, svetovni prvak in najboljši slovenski telemark smučar vseh časov. Udeležence srečanja sta uvodoma nagovorila Tomaž Korošec, predsednik SŠGZ, in Petra Pleterski, predsednica sekcije računovodskih servisov pri SŠGZ.

Na srečanju je dr. Marko Hočevar spregovoril o športu, poslovanju in računovodstvu. Predstavil je, kako povezana je analiza v nogometu in poslovanju. “Zame je nogomet simbol tržnega gospodarstva,” je povedal za naš časopis. “Ko gre moštvo v drugo državo, na drugo celino, gre za osvajanje trgov. Nogomet je simbol blagovnih znamk, to so postali že nogometni sodniki. V nogometu se prodaja vse: od dresov in šalov do igralcev in stadionov.”

Za primerjavo s poslovno teorijo je uporabil izjave nekaterih svetovno znanih nogometnih trenerjev. Brez načrta ni možno narediti analize niti nogometne igre niti poslovanja podjetja. Tudi slab načrt je boljši od improvizacije. Načrt je tisti, ki določa, ali smo uspešni ali ne, ne pa primerjava z drugimi. Produktivnost ni dovolj za uspešnost. Tekanje po terenu je lahko učinkovito, ni pa uspešno. Zato najboljši nogometaš na svetu, Messi, malo teče in veliko zabija gole. Pustiti srce na igrišču ni dovolj. Dati je treba več golov kot nasprotnik. V podjetju smo lahko učinkoviti pri izdelavi izdelkov, a če jih ne prodamo po primerni ceni, nismo uspešni. Izgorelost zaposlenih ali hitra izdelava izdelka nista dovolj, da bi bili uspešni. Vsaka nogometna ekipa ima svoje prednosti pred ostalimi, ki jih mora izkoristiti. To velja tudi za podjetja.

A šport ni le vrhunski, to je le vrh ledene gore. Pod gladino je ogromno dela mladih, z mladimi, odrekanja družin in podpornikov. Posel vlaga v športnike začetnike, mlade strukture v klubih. Tudi v podjetju je treba vlagati v mlade kadre, njihov razvoj in napredovanje. David Primožič je z udeleženci srečanja delil zgodbo, kako si je s profesionalno športno kariero tlakoval pot do zaposlitve v Elanu, kjer kot produktni vodja skrbi za podobo smučarske kolekcije, njen razvoj in testiranje smuči. Predstavil je tudi prve zložljive vsestranske karving smuči na svetu Elan Voyager.